Såhär ska en företagslogga se ut

Hur ska du tänka när du tar fram en ny företagslogga? Om du vänder dig till oss så behöver du inte tänka så mycket, vi gör det åt dig! Faktum är att det krävs en hel del hjärnverksamhet för att få fram en logotyp som ser ut på rätt sätt. Att få ihop enkelt med avancerat är ett konststycke och något som kräver en duktig och erfaren grafisk designer.

Du kan kontakta oss idag för att få veta mer om hur vi kan skapa en företagslogga som ni får stor nytta av. Vi jobbar snabbt och effektivt men tummar aldrig på kvaliteten!

En företagslogga ska vara enkel

Till att börja med så är det viktigt att förstå att en företagslogga inte får vara för invecklad. Om den har en massa inslag och detaljer som kräver utforskning så kan det vara negativt. Många detaljer kan nämligen leda till att det blir grötigt.

företagsloggs

Enkelt och tydligt är bra!

Med jämn och snygg design så ska logotypen förmedla er företagsidentitet. Det ska inte krävas en massa extra ord och streck för att budskapet ska gå fram!

Det ska se bra ut och kommas ihåg

När logotypen ser bra ut så är den lättare att minnas. Men det är givetvis så att inte alla tycker att samma form och färg är snygg. Här är det viktigt att ha god förståelse för vad som kan anses snyggt. Det finns trots allt former och färger som de allra flesta kan ta till sig.

Därmed inte sagt att ni inte kan använda er av djärva färger och former som inte är så konventionella. Men det får inte bli så att loggan ser ofärdig ut eller att den rentav får folk att se bort för att den är trist att se på.

Den ska fungera i flera sammanhang

En företagslogga måste också ha en form som gör att den kan användas på många olika sätt. Det är något som man sällan får med företagslogga gratis som bygger på grafik som är alltför enkelspårig. Tänk på att logotypen ska se bra ut på skärmen såväl som i tryck. Det kan vara tryck på visitkort såväl som på kläder.

Med tanke på framtiden

Vi måste också se framåt när vi väljer att skapa företagslogga. Det här är en symbol som gärna ska följa med. Även om ni längre fram väljer att jobba med uppgraderingar av er företagsidentitet så är det härligt om loggan kan följa med. Kanske byter den färg, kanske tillkommer det något nytt, men originalet som folk känner igen finns kvar.

Det är inte helt enkelt att säga vad som kommer att vara populärt om tio år men idag så har vi tillräckligt lång erfarenhet av hur designvärlden har utvecklats för att förstå vad som är klassiskt. När ni skapar en företagslogga som bygger på klassisk design så går den alltid att ta med sig in i framtiden. Den kan snyggas till och moderniseras på ett enkelt sätt då den bygger på design av högsta kvalitet.