Hur ska en Instagram logga se ut?

En Instagram logga bör vara tydlig, och för ett företag så bör det här vara en förenklad version av företagsloggan. Vi kan se till att er Instagram logotyp är enkel utan att se simpel ut. Med loggan så stärker ni ert varumärke med varje inlägg.

Vi vet hur en Instagram logga ska se ut så kontakta oss för att få hjälp med profilbilden som är så viktig i ert arbete med marknadsföring online.

Profilbilden är det första som syns på Instagram

När någon klickar in på ert Instagram-flöde så är profilbilden det första som syns. Den här bilden kommer att tala om för besökaren vad ert märke står för. En bild säger ju som sagt tusen ord och då är det viktigt att det blir rätt typ av ord.

En annan sak att beakta är att bilden som ni använder som Instagram logga också kan få ert företag att stå ut i mängden. Den kan ge besökaren en känsla av att ni är unika. Det kan leda till fler besök och definitivt till att just ert varumärke läggs på minnet.

Första intrycket räknas och då gäller det verkligen att den företagslogga som syns gör rätt intryck!

En del av er företagsidentitet

Det kan kännas lockande att använda en Instagram logga som syns och märks. Kanske funderar ni på något som helt skiljer sig från resten av er företagsidentitet. Men det är inte att rekommendera. Om den logga ni använder för Instagram inte stämmer överens med resten av er grafiska profil så kan det ge negativa konsekvenser.

Tanken är ju att aktiviteten i sociala medier online ska stärka varumärket. Det gäller att folk känner igen er även då de befinner sig utanför Instagram. Det här är en god anledning till att jobba med existerande logotyp och att anpassa den till Instagram.

Oroa dig inte! Vi kan ta den logga som ni har nu och se till att den passar perfekt till ert Instagram konto. Vi kan justera och ändra om utan att frångå originaldesignen och den identitet som ni har grundlagt via andra medier.

Alltid samma eller uppdateringar?

I och med att Instagram är ett dynamiskt forum så är det inte så dumt att kunna leka lite med den logotyp som ni använder. Med bra design så kan ni till exempel lägga till effekter. Det kan röra sig om andra färger till slutet på året och andra symboler som visar att ni är aktiva och hänger med.

Det här är inte ett måste. En snygg Instagram logga kan absolut alltid se likadan ut. Men det kan vara bra att veta att det inte är så svårt att inkludera möjligheten till justeringar för att göra ert flöde attraktivt och uppdaterat även rent grafiskt.

Se till att det blir en pricksäker logga!

Låt oss hjälpa er så att ni syns ordentligt då ni gör ert avtryck på Instagram!