Logotypens sex uppgifter – 3612

Många företagare tror att logotypen ska vara en bild som tilltalar dem personligen. De designar logotypen med en personlig symbolisk innebörd, eftersom de tror att logotypen uppgift är att vädja till dem personligen, liksom att det kommer att väcka ett allmänt intresse.

Detta är fel utgångspunkt för att utforma en lyckad logotyp. I en perfekt värld alla företagare älskar sina logotyper personligen kunde identifiera sig med dess innebörd. Detta är logotypen ikonens minst viktiga uppgift. I första hand måste det fylla en mycket viktig funktion för företaget.

Varför inte vädja till företagets grundare?

Efter alla – om du vill att logotypen, det finns en god chans att andra kommer att se det och gillar det också. Du vill ge en komplimang logotypen, eller hur?

Fel! Åtminstone delvis felaktig. Ikon huvuduppgift är att berätta varumärket historien genom de symboler som används. Logotypen kommer att vara en teckning eller grafik som består av symboler som ger ett yttrande. Den visuella betydelse heter symbolik, och detta kan hjälpa dig att kommunicera med kunden.

Det finns två typer av symboler: Sammanfattning och representativa: abstrakta symboler är ritningar som inte nödvändigtvis ser ut som en sak eller ett föremål. Det kan vara grundläggande former som cirklar, kvadrater, trianglar – ja, till och dodekaeder. Representativa föremål verka som en sak, ett föremål, ett djur eller en människa.

En abstrakt bild av en cirkel kan symbolisera förtroende, helhet, eller för att markera ett objekt i förgrunden. En representativ symbol för ett blad kan användas för att representera naturen, tillväxt, hälsa och miljövänlighet. Du kan även lägga till dessa poster ovanpå varandra, ett löv mot en cirkel i bakgrunden, kanske – att ge ikonen en mer visuell känsla.

Hur bestämmer du symboliskt budskap

Det är mycket möjligt att företaget bäst serveras med en logotyp bestående av en cirkel och en tidning, hur du bestämmer exakt hur logotypen ska se ut?

Meddelandet Ikonen kommunicerar bör tala den viktigaste delen av märket definition av historien. Brand definition handlar om vem du är. Vad de ska göra, skiljer vad och vad du från konkurrenterna, och vem du arbetar bäst med.

Vanligtvis när du skriver dessa fyra element på en sida, kommer du se att du har några klara och övertygande idéer om denna del av verksamheten. En eller två av dessa punkter är verkligen intressant ur ett kundperspektiv.

Det är dessa idéer som ligger till grund för vad logotypen ska säga. Vilka symboler som passar din berättelse är svårt att säga, men så fort du definierar ditt varumärke och vilka delar som är övertygande, kan du göra undersökningar av symbolen (många böcker och webbplatser om symboler) eller hyra en grafisk designer att översätta definitionen av symboler .

Logotypen har också en handfull andra funktioner. Det måste vara:

Minnesvärd. Den bör hålla sig till pannan av kunderna. Logotypen kommer att vara ansiktet av verksamheten, så det är viktigt att göra det enkelt att komma ihåg.
Unik. På så sätt logotypen sig från konkurrenterna. Det är inte önskvärt att förväxlas med konkurrenten, eller stämd för brott mot upphovsrättslagen.
Skalbar. När du använder vektorgrafik har du alltid en logotyp som kan skalas och funktion av alla storlekar.
Tidlös. Det är viktigt att göra logotypen tidlösa, så det går inte ur mode nätter ett par år. Detta kommer att säkerställa att du inte har onödiga revideringar av logotypen.
Tilltalande: Kunderna kommer att gilla logotypen och känner dig bekväm med vad de ser, och du bör kunna tolerera att titta på det år efter år.
Om din logotyp uppfyller dessa sex kriterier – för listade – du har en design som kommer att fungera bra för företaget och som också kommer att kommunicera väl med kunden.

ew 6 a 0 reast-font-family?? ”?”: ”Times New Roman” ”> 12 Vilka ekonomiska ramar som fastställts för projektet?

Vill andra grafiska tjänster som levereras med logotypen? Till exempel visitkort, kuvert, brevpapper och mycket mer.
Vilka logotyper vädjar till er och varför?
Det är också en bra idé att doodle runt lite logotyp design i allmänhet och föredrar den grafiska formgivaren med egna idéer och tankar om detta. Den grafiska designerns problemlösare och som kommer att utrusta ditt företag med en ny logotyp. Även om inte grafiska formgivare kända för att vara tankeläsare: Det är därför din plikt att ge så mycket information som möjligt. På så sätt kan du dra samman och landa på en logotyp som träffar märket i termer av vad som är kärnan i ditt företag.