Logotyp trender 2013

Vi har hittat de största trenderna inom logotyp design för 2013! Nedan följer både bilder och beskrivning till alla dessa olika logotyper, några är helt nya medan vissa är flera hundra år gamla!

 

 

Untitled1

Badges

En blick på årets skörd av logotyper dyker upp med krusade kanter. Badge-logotyperna visar en kapsyl-känsla med sina långsamma, vågiga, strama, spetsiga kanter och varje combo däremellan. Det är mångfalden av fyllning som gör att de blir intressanta! Den oregelbundna kanten skapar ett lacksigill intryck som fortfarande symboliserar en officiell stämpel avgodkännande.

Nature Marks

Långt innan DNA, visste vi att naturens manifestation av individualism fanns överallt. Ett tumavtryck talade verkligen till det unika i en människa, men ringarna i ett träd eller topografi av marken var lika effektiva märken. Dessa mönster ska omedelbart erkännas för vad de är, även om var och en har en ledtråd till originaliteten i företaget.

Kombinationen av dessa tumavtryck av naturen som en ytbehandling på ett märke ses som ett sätt att ta itu med de unika och speciella aspekter av en klient. Eller det kan vara ett sätt att indikera att varje kund eller produkt eller relation är respekterad som individ. Utskriften av varje individ oavsett rikedom, religion, utbildning, kön, eller någon annan divisor ser ganska mycket samma, men samtidigt är varje unik – en imprimatur från Moder Natur.

 

 

Untitled2

Here

Den ikoniska markören drop pin har banat vägen för den allestädesnärvarande digitala versionen av sig själv. En generation som inte har någon användning för en analog karta har inte heller någon användning för en bricka full av stift med mångfärgade huvuden. Samhället navigerar med GPS, och det markerar sina destinationer med en ikonisk inverterad droppform som nickar en hyllning till sin föregångare.

Behöver du meddela någon var du? Släpp en drop pin. Det egna kapitalet i den här bilden är förberedd för bruk och ersätter den slitna upprepningen av en pil, ett X, en enkel prick, för att tala om att du har anlänt. I logodesign är ofta platsen en viktig del av en berättelse, och denna formbara symbol är redan sammanslagen och justerad för att kunna förmedla ett ännu djupare budskap. Det är inte varje dag som formgivare presenteras med en fräsch ny ikon för anslag, men här är den!

Crossed

Crossed har förvandlats och utvecklats, en design som från början var fullspäckad med information gjord av pinnar, pilar som i slutändan och slutade som ett stort skämt.

Idag gynnar logodesignen köksredskap, verktyg, sportutrustning och liknande. X bildas av dessa element som visar en gammal symbol som normalt förknippas med ett par korsade svärd. Det är en teknik som lyfter den kungliga naturen hos en klient, och indikerar en viss finess även om det är ett par korsade kolvar.

 

 

 

Untitled3

Banners

Som en grafisk enhet, har fanan haft en betydande åktur med designers under ett antal år. En uppdaterad version av band från tidigare år har gjort att dessa banners kraftigt ökat och finns nu i mycket stärkta variationer från det förflutna.

Ibland uppenbarar sig banners utan något egentligt innehåll, men de flesta existerar

I symbios på eller runt ett annat grafiskt element. Med förmågan att i princip agera som ett band, kan dessa symboler förbli i bakgrunden till ett meddelande men också som ett sammansvetsande eller bindande märke.

Monograms

Konsten att berömma sig själv är aktuell och välmående, och designers bidrar med sin del till att hålla detta uppdaterat och fräscht. Trots att monogram har sina rötter 350 f.k var det på 1850-talet som de blev riktigt stora.

När det inte finns mycket att saga om en individ, kan en alltid sätta ihop dennas initialer och så bildas ett monogram. Det finns en viss aura av elegans och formalitet som följer detta, trots att moderna versioner inte har förmågan att sys på dina kläder. Nämn en modedesigner som inte har använt ett monogram på sitt varumärke!

 

 

Untitled4

Wave

Subtilitet spelar en viktig roll i denna grupp, och det kan väl ta några sekunder för att se kopplingen. Tänk er rörelsen av vin i ett glas och titta på det hur det rör sig från sida till sida. Det är en symbol för rörelse men inte på ett stressfullt eller bränt sett, det är snarare en mild rörelse som definitivt är under kontroll.

Med tid blir kan dessa märken se ut som om de strax kommer att vila, men betraktarens bättre vetande vet att det är naturens rörelse i dessa ikoner. Likt en enkel visuell gest som är ren i dess geometri, kan dessa ikoner uttrycka en komplex natur som är uppfriskande. Ikonerna visar ett företags förmåga att innehålla ett flyktigt ämne och kontrollera resultatet.

Molecules

Tänk exakt och med ett specifikt syfte. Olikt att laga mat, i ett molekyl recept kan ett eller två element döda dig. Denna grupp av identitet förmedlar koncept som använder ett visuellt språk som visar en uppskattning av precision – allting är på sin plats och en plats för allt. Dock kan dessa identiteter inte representera ett labb eller petrokemiska strävan, men de visar en förståelse för kundens del av metodik.

Den exakt geometrins natur av dessa märken låter konsumenten veta att processen är kritisk för att lyckas. Det finns inga element som är till för chans, och med perfektion kommer resultat. Cirklarna som är kopplade med linjer kan representera ett stort företag som arbetar tillsammans i harmoni, eller många som kommer tillsammans för att skapa något större. Varierade färger visar på mångfald eller en felfri mix av olika element.

 

 

 

Untitled5

Formula

Det där, och det, och det, och när de förs samman skapas något mycket större. Varför inte visa ingredienser? Istället för att visa en rulltårta, låt oss bryta ner den och visa sockerkaka och grädde och sylt. Tanken på att kliva tillbaka från den färdiga produkten och visa ekvationen eller komponenter som är ansvariga för att visa en helhet är vad denna grupp handlar om. Elementen i ekvationen kan vara dramatiskt annorlunda men kombinationen berättar en historia för konsumenterna och deras deltagande kräver en slutsats.

Dessa logotyper visas i en mängd olika stilar, samt huruvida formeln visas vertikalt eller horisontellt, men det finns oftast en sekvens som skall följas för att uppnå resultatet. En annan mening som har sitt ursprung från denna kategori är enkelhet, som om det finns någon som berättar för konsumenten, “Det här är inte så svårt att förstå.” Att bryta ner en process steg för steg eller visa sin öppenhet är en bra metod för att engagera konsumenterna med ett pedagogiskt budskap som en tillfällighet används också för att identifiera.

Bracketing

Hur än olika dessa märken är, förenas de av en vit yta i mitten av logotypen. Logotypen består av två likadana delar som skjuts ihop för att skapa en kvadrat- eller diamantformad center som blir den ovetande mittpunkten i logotypen. Det är lite som två konsoler som är unikt designade och bär ett budskap, men det magiska är den enhet som uppstår mellan dem.

Två bitar som gör en hel, som skapar något större i mittpunkten. Ta bort en del och det finns ingen berättelse, men ihopsatta bildar de den bästa av alla produkter, potential. Det kommer från ljuset i mitten av figuren, det är den kända eller det okända. Det är det upplysta resultatet som endast detta varumärke kan definiera och manifestera. Det fina med att visa potential är att konsumenten får möjligheten att drömma och själv fylla I det vita tomrummet med svar som bäst passar en själv.

 

 

Untitled

Written

Denna trend utvecklades i år och den startade som ett erkännande av det överflöd av logotyper som innehåller handstil. Tidigare fanns det några utmärkta exempel av kursiva logotyper men inget tema var tillagt.

Denna typ av logotyp är ett engagerande sätt att berätta en historia, från distans syns bara silhuetten och desto närmre konsumenten närmar sig logotypen desto fler detaljer kan urskiljas. Den handgjorda aspekten bidrar en känsla av omsorg och uppmärksam på detaljer till historien, som saknas hos konkurrentens själlösa väsen.

Slash

Det allestädesnärvarande snedstrecket börjar komma upp i åldern men har hittat ett hem i området för identitetsdesign. Men vad betyder det? Snedstrecket har en oerhörd flexibilitet och, bortsett från att vara en separator i nätverk eller URL-adresser, är det oftast en symbol som föreställer “eller”, det finns två alternativ.

I identitetsdesign är det en ren visuell substitut som möjliggör oss att anslutna eller bygga en separation mellan begrepp och enheter. Märket kan lika väl visas i en typografisk lösning eller kanske användas med lite mer humor mellan ikoner/visuella element eller båda.